Het komt steeds vaker voor dat er gevraagd wordt of u uw sollicitatiebrief per mail of website wilt versturen.
Dit is over het algemeen geen probleem echter u moet wel rekening houden met een aantal belangrijke punten.
Hieronder vindt u een lijst met punten waar u op moet letten als u uw sollicitatiebrief per mail of website gaat versturen:
- Gebruik een privé e-mailadres en niet het adres van je huidige werkgever;
- Gebruik geen e-mail adres met vreemde namen zoals lekkerding@ etc;
- Richt je sollicitatiebrief aan een specifieke persoon;
- Vermeld in je ontwerpregel dat het gaat om een vacature;
- Vermeld duidelijk in de ontwerpregel naar welke functie je solliciteert en verwijs duidelijk naar de bijlagen bij de e-mail;
- Gebruik een normaal lettertype ( arial, verdanna);
- Gebruik zo weinig mogelijk bijzondere tekens in uw teksten;
- Controleer je sollicitatiebrief extra op spelfouten. De ervaring leert door snel een mailtje te tikken dat er veel type fouten in staan;
- Zet in de e-mail een korte motivatie en verwijs naar de bijlage met uw sollicitatiebrief en CV;
- Voor de bijgevoegde bijlage gebruik een document van een gangbaar tekstverwerkingsprogramma zoals office van Microsoft Word;
- Let op dat de naamgeving van bijgevoegde documenten duidelijk herkenbaar is. Dus zet boven u bijlage bijvoorbeeld sollicitatiebrief Peter Visser;
- Let op bij het invullen van een formulier dat alles goed ingevuld is;
- Controleer je brief dat hij geen virussen bevat.
Als u aan de boven staande regels houdt dan zal uw sollicitatiebrief goed aankomen. Vraag in uw e-mail of de toekomstige werkgever altijd of ze uw e-mail willen bevestigen. Op deze manier weet u altijd zeker dat de brief goed aangekomen is.
Veel succes met het schrijven en versturen van uw sollicitatiebrief per mail.